INSTYTUT SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH

Skuteczny marketing online turystyczny

 

 

 

Internet jest jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji pokoi we współczesnym

hotelarstwie, turystyce. Co więcej – jego znaczenie nieustannie rośnie: użytkownicy korzystają

bowiem z serwisów oraz aplikacji, za pomocą których mogą błykawicznie przeglądać oraz

porównywać oferty poszczególnych obiektów. Pojawiają się również zupełnie nowe zjawiska:

rozwój sieci społecznościowych, serwisów geolokalizacyjnych, technologii mobilnej.

Prowadzenie skutecznej komunikacji marketingowej wymaga więc wiedzy równie rozległej, co

aktualnej. Tylko w ten sposób może pojawić się właśnie tam, gdzie obecnie są jego potencjalni

Klienci. Temu właśnie służy szkolenie.

Cele szkolenia:

Przekazanie aktualnej wiedzy z zakresu marketingu internetowego w turystyce.

Korzyści dla uczestników:

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom odpowiedzieć na pytanie jakie kanały komunikacji

marketingowej mogą być najskuteczniejsze dla ich firm. Uczestnicy poznają również darmowe

narzędzia, za pomocą których będą mogli lepiej planować oraz prowadzić działania promocyjne

swoich firm (Analytics, E-Commerce, AdPlanner, Google Alert, Insights For Search, Narzędzie

Propozycji Słów Kluczowych itp.)

Program warsztatu:

· Wskaźniki, za pomocą których możemy badać skuteczność prowadzonych działań

· Strona firmy:

- Elementy, które sprzedają.

- Jak powinna wyglądać architektura informacji strony.

- Praca nad wyróżnikami firmy, promocjami i kampaniami.

- Prezentacja usługi Google Analytics - najważniejsze elementy.

- Moduł E-Commerce - w jaki sposób z niego korzystać i na nim skorzystać?

- Konwersja i cele strony - w tym konwersja wielokanałowa - mierzymy ROI strony.

Krótka przerwa

· Pozycjonowanie (SEO):

- Szukamy fraz kluczowych - przydatne narzędzia.

- Optymalizacja strony internetowej pod kątem pozycjonowania (Google+, Rich

Snippets).

- W jaki sposób szukać firm pozycjonujących oraz na co zwrócić uwagę podczas

podpisywania umowy?

· Reklama w wyszukiwarkach (SEM):

- Na co należy zwrócić uwagę decydując się na tego typu kampanie?

- Sposoby doboru i dopasowania słów kluczowych.

- Dostępne formy reklamy AdWords (tekst, display, video).

- Tworzenie skutecznych treści reklam.

- Targetowanie – kanały dotarcia do użytkowników (słowa kluczowe, tematy,

zainteresowania).

- Remarketing AdWords, czyli w jaki sposób podążać za użytkownikiem.

Długa przerwa

· Email marketing:

- W jaki sposób tworzyć listę mailingową obecnych i potencjalnych klientów.

- O czym należy pamiętać (uwarunkowania prawne).

- Jak powinien wyglądać poprawnie zakodowany newsletter.

- Za pomocą jakich narzędzi prowadzić kampanie email marketingowe (płatne i

bezpłatne rozwiązania).

· Serwisy tematyczne:

- ZMOT - gdzie jest Moment Prawdy.

- Identyfikujemy najważniejsze serwisy tematyczne.

- TripAdvisor - możliwości i zagrożenia.

- E-holiday, Poduszka, Nocowanie - czy warto?

Krótka przerwa

· Social Media:

- Czy Facebook sprzedaje?

- Jak powinna wyglądać strategia social media

- Możliwości, jakie Facebook dał firmom turystycznym.

- W jaki sposób tworzyć atrakcyjną tożsamość firmy na Facebooku?

- Podsumowanie: Budżetowanie i ustalanie priorytetów.