INSTYTUT SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH

Profesjonalna obsługa gościa w restauracji

 

 

Ze względu na wysoki poziom merytoryczny kursu i bogate doświadczenie trenera szkolenie jest

również bardzo dobrą okazją do szerszego zapoznania się z problematyką tego zawodu przez

osoby piastujące stanowiska menedżerskie, np. kierownik sali.

Cele szkolenia:

poznanie różnych technik obsługi gości,

nabycie umiejętności prawidłowego serwisu poszczególnych dań,

zapoznanie ze sposobami organizacji różnych rodzajów imprez,

zdobycie wiedzy sugestywnej sprzedaży oraz zachowania w sytuacjach

konfliktowych.

Korzyści dla uczestników:

W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą następującą wiedzę i umiejętności:

znajomość reguł prawidłowej obsługi gości,

umiejętność nakrycia stołów na różne okazje,

umiejętność obsługi poszczególnych typów gości .

 

Program szkolenia:

1. Nakrywanie stołu obrusem.

2. Zmiana obrusa bez i z udziałem konsumenta przy stole.

3. Sposoby formowania serwetek na różne okazji.

4. Nakrywanie stołu konsumenckiego w zależności od rodzaju i przeznaczenia posiłku.

5. Praktyczne ćwiczenia powitania konsumenta i jego rozpoznawanie.

6. Ćwiczenia z zakresu sugestywnej sprzedaży – opis produktu i sposoby sprzedaży.

7. Praktyczne powitanie konsumenta.

8. Przyjęcie zamówienia na aperitif.

9. Przyjęcie zamówienia na posiłek.

10. Pomoc w wyborze wina do posiłku.

11. Realizacja zamówienia z zachowaniem wszelkich standardów kulinarnych.

12. Proponowanie digestive, kawy, herbaty, cygar i koniaku.

13. Prawidłowe rozliczenie się z konsumentem.

14. Pożegnanie gościa.

15. Ćwiczenia praktyczne podawania i serwowania napojów i potraw.

16. Serwis francuski – tajniki i sposób prezentacji – ćwiczenia manualne.

17. Praktyczne ćwiczenia prezentacji i otwierania wina.

18. Ćwiczenia prawidłowego rozlewania wina.

19. Dekantowanie wina.

20. Degustacja wina i jego opis walorów smakowych.